Gerçek Zamanlı Müşteri Analitiği
Günümüz müşterileri yüksek beklenti içindeler. Bu beklentilerden biri de markaların kendileriyle doğru zaman ve doğru yerde iletişim kurmaları. İletişim bir şekilde kuruldu diyelim; bu iletişimin de kendisine özel ve kişiselleştirilmiş olması da beklentiler dahilinde.
Müşteri Analitiği kavramının öncelikle tanımını yapalım:
Gerçek zamanlı müşteri analitiği yapan firmalar karşılığını alabildi mi?
Bu konuda önde gelen şirketler, her temas noktasında ürünleri etkili bir şekilde ve çapraz satış olasılığını artıran ilgili ürün önerileri sunmak için algoritmalara sahipler. Tüketici talebine, satın alma davranışına, rakiplerin fiyatlandırmasına ve diğer pazar faktörlerine göre binlerce üründe fiyatları ayarlamalarını sağlayan dinamik yaklaşımlarda ustalaştılar. Ayrıca, müşteriler için geniş ölçekte kişiselleştirilmiş deneyimler oluşturmalarına olanak tanıyan gerçek zamanlı müşteri yetenekleri de oluşturdular.
Gerçek zamanlı müşteri analitiği süreçleri tek başına bir hedef olmamakla birlikte; işletmeler için daha çok yukarıda sayılan asıl hedefler bağlamında “kolaylaştırıcı” etkisi olan bir konumdadır.
Bunları Duyabilirsiniz | DijiSözlük:
Kısaltma Bazında:
DX: Dijital Experience (Dijital Deneyim/Dönüşüm)
CX: Customer Experience (Müşteri Deneyimi)
EX: Employee Experience (Çalışan Deneyimi)
UX: User Experience (Kullanıcı Deneyimi)
UI: User Interface (Kullanıcı Arayüzü)
AI: Yapay Zeka
IoT: Nesnelerin / Eşyaların İnterneti
AR: Augmented Realitiy (Arttırılmış Gerçeklik)
ML: Machine Learning (Makine Öğrenmesi)
YAZAN:
AYDIN KEMENT – ESAS GAYRİMENKUL CRM YÖNETİCİSİ