Starbucks ve Amazon’dan Yeni Mağaza Konsepti
Starbucks Pickup ve Amazon Go konseptlerini birleştiren yeni mağaza, dijital ve fiziksel perakende deneyimini bir arada yaşatıyor.
Seattle merkezli iki perakende devinin New York’taki konsept mağazasında eksiksiz bir Starbucks menüsü ve Amazon Go ile taze hazırlanmış salatalar, sandviçler, unlu mamuller ve atıştırmalık seçenekler de dahil olmak üzere yiyecek ve içecek çeşitleri bulunuyor.
Starbuck Pickup mağazaları, müşterinin mağazaya gelmeden önce Starbucks mobil uygulamasından sipariş vermesine olanak sağlıyor. Mağazadaki dijital bir ekran, müşterinin sipariş durumunu takip etmesini, tamamlandığında baristadan teslim almasını sağlıyor. Aynı zamanda mobil uygulama kullanmadan ziyaret eden müşteriler de karşılanıyor.
Mağazanın Amazon Go alanına erişmek isteyen müşteriler, Amazon mobil uygulamasını kullanarak alana girebiliyor. Müşteriler istedikleri ürünleri mağaza raflarından aldıkça, uygulama bunları sanal bir sepette topluyor, rafa geri koyulan her ürün ise otomatik olarak sanal sepetten çıkarılıyor. Amazon Go alanında alışverişini bitiren müşteriler, alandan çıkarken aldıkları ürünlerin ücretini online olarak ödüyor.
Starbucks'ın küresel büyüme ve geliştirmeden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Katie Young yaptığı açıklamada, "Amazon Go özellikli yeni Starbucks Pickup, müşterilerimize zahmetsizce kolaylık ve bağlantı sağlayan bir deneyim sunmak için tasarlandı" dedi.
Starbucks Dijital Müşteri İlişkilerini Geliştirmek ve Kafe Deneyimini Geliştirmek İstiyor
Starbucks ve Amazon Go, 2022’de yeni bu konseptteki mağaza sayısını arttırmayı planlıyor. Bu yeni mağaza konsepti, kolaylık, daha yüksek mobil sipariş ve temassız ödemeyi arttırırken daha az kuyrukta bekleme süresi sağlıyor. Müşteriler ile yeniden bağlantı kurmayı ve günlerini geçirirken kendileri için doğru olan deneyimi seçme imkanı sunan bu dijital deneyim önümüzdeki yıllarda daha çok karşımıza çıkacak gibi duruyor.
YAZAN:
GÖRKEM VATAN – ESAS GAYRİMENKUL DİJİTAL PAZARLAMA YÖNETİCİSİ